Dinsdag 9 januari

Trainen in de kou, geen probleem toch?!

Laat je vooral niet afschrikken door het weer om lekker buiten te gaan trainen. Met deze 5 tips kunnen de lage temperaturen je niet weerhouden!

Begin warm in je huiskamer
Doe eerst een aantal grondoefeningen in je huiskamer waar het lekker warm is. Als je hier wat oefeningen doet heb je het alvast een beetje warm voordat je buiten verder gaat met je warming-up. Dan doet kou je alvast weinig meer.

Drink voldoende!
Ook bij lage temperaturen is het belangrijke om voldoende te drinken. Je hebt het vocht nodig om te  voorkomen dat je kramp krijgt halverwege je training. Zeker als je een lange duurloop doet is het belangrijk om ook water mee te nemen voor tijdens de training. Dit bevordert het herstel na je training!

Op winter kun je kleden
Trek voldoende kleding aan, bij voorkeur meerdere laagjes. Zo kun je makkelijk iets uittrekken mocht je het te warm hebben.

Visualisatie: je rent lekker warm
Dan heb je tegen de winter nog je eigen pure denkkracht. Visualisatie wordt in de sport gebruikt om atleten naar een hoger niveau te brengen. In heel veel gevallen werkt het. Die kracht kun je ook gebruiken in de winter. Tijdens het lopen vraag je jezelf af en toe even: loop ik lekker warm? Ja! Door dat positieve antwoord weet je dat alles goed zit. Je visualiseert dat je de rest van de training ook lekker warm blijft. Je bent bezig met sporten en met misschien wel met afzien maar je komt er echt wel goed doorheen.

Loop niet te hard van stapel!
Als het koud is ben je geneigd harder te gaan lopen. Ga niet te snel van start! Koude pezen en banden vinden het niet fijn als je de druk snel verhoogt. Begin langzaam en houd dat tempo ook even vast. Je zal je minder snel ‘loperswarm’ voelen maar dat komt echt wel.

Bekijk overige nieuwsberichten

Testimonials Lees alle testimonials >>

Tettie Offenga testimonialsTettie Offenga
Tettie was bij de orthopeed geweest i.v.m. knieklachten. Deze constateerde dat zij slijtage had aan beide knieën. Een operatie was niet mogelijk en hij schreef haar diclofenac voor. Tettie kwam bij Fysio 058 terecht en traint inmiddels een jaar met Fit 058. Inmiddels is zij bijna klachtenvrij!  >> Lees meer...

Nieuws

Dinsdag 5 juni Fysieke training voor jeugdvoetballers

Hou je ook zo van voetbal en wil je graag doorvoetballen in de zomer? 

Lees meer »
Vrijdag 25 mei Zomertraining voetbal start dinsdag 12 juni as

Bij Fysio 058 is het mogelijk om tijdens de zomerstop te blijven trainen, volgens een op maat gemaakt trainingsschema en onder deskundige begeleiding van onze fysiotherapeuten.

Lees meer »

Oefeningen
Nek schouders rug heup knie onderbeen Body