Wanneer is een (sport)massage nuttig?

“Kun je me even masseren?” U heeft het vast weleens gevraagd aan uw partner, een vriend of collega wanneer uw spieren stijf of pijnlijk aanvoelden. Dat stijve/pijnlijke gevoel wordt vaak veroorzaakt als u langdurig of intensief een beroep op uw spieren doet, maar te weinig rust neemt om ze te laten herstellen. Het gevolg is een extra grote kans op klachten en blessures. Een (sport)massage biedt uitkomst.

Sportmassage

Een sportmassage zorgt voor een sneller herstel van de spieren na een sportieve prestatie. Daarnaast is een sportmassage effectief als voorbereiding op een wedstrijd of een fysiek zware prestatie.

Effecten sportmassage:

  • voorkomt blessures;
  • herstelt de spieren sneller na een sportieve prestatie;
  • ontspant de spieren en stimuleert de bloed- en lymfecirculatie.

Normale massage

Een normale massage ontspant uw lichaam en geest en heeft een verfrissende werking, zowel fysiek als mentaal.

Effecten normale massage:

  • kan klachten voorkomen en tegengaan (stress, stijve spieren, slapeloosheid, rugpijn, RSI);
  • heeft een positieve uitwerking op het zenuwstelsel, de hormoonhuishouding en bloeddruk;
  • ontspant de spieren en stimuleert de bloed- en lymfecirculatie.

Preventieve sportmassage wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. Kijk hier voor onze tarieven voor sportmassage.

 
Testimonials Lees alle testimonials >>

Elina van der Wal testimonialsElina van der wal
Elina van der Wal had sinds juni 2012 klachten aan haar hiel. Door haar klachten raakte ze  zelfs volledig in de ziektewet. Elina doorliep een langdurig medisch traject en heeft van alles geprobeerd om haar klachten te verminderen.  >> Lees meer...

Nieuws

Dinsdag 16 januari Fysiotherapie en vergoeding uit de verzekering hoe zit dat nou precies?

Regelmatig krijgen wij vragen over hoe dat nou precies zit met de vergoeding van fysiotherapiebehandelingen. Ben je daar voor verzekerd?

Lees meer »
Dinsdag 9 januari Trainen in de kou, geen probleem toch?!

Laat je vooral niet afschrikken door het weer om lekker buiten te gaan trainen. Met deze 5 tips kunnen de lage temperaturen je niet weerhouden!

Lees meer »

Oefeningen
Nek schouders rug heup knie onderbeen Body